winter

Har suttit och kollat igenom bilderna ifrån Fjällen i vintras. Både ifrån Branäs och ifrån Hundfjället. Måste erkänna att det drar lite i mig. Jag älskar vinter lika mycket som sommar! Jag gillar när det blir mörkt tidigt, när snön lägger sig så mjukt på backarna, att ta en varm oboy på uteserveringarna när det är kallt ute och sedan när våren närmar sig byter man ut oboyen till en kall öl istället, afterski, att se alla barn som är fullkomligt orädda i backarna åka förbi sina föräldrar. Det finns så mycket mer och det är klart att en vinter i fjällen skiljer sig mycket ifrån en här hemma. Nu blir det min första vinter i Uddevalla på 2 år men jag kan säga redan nu att det blir garanterat mer en än en gång i vinter som jag får ställa mig på brädan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0